به دلیل نوسانات ارزی قبل از ثبت سفارش حتما تماس بگیرید (برای تماس کلیک کنید)

لوگو رایکا

قلم دندان چیست؟

هرچه علم و دانش پزشکی رو به جلو حرکت می‌کند با روش‌های تازه‌ای برای سفید کردن دندان آشنا می‌شویم. یکی از روش‌هایی که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، استفاده از قلم دندان است. قلم دندان که برخی از ما آن را با نام لاک سفید‌کننده دندان می‌شناسیم عملیات سفیدکردن دندان را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

یکی از دلایلی که باعث شده قلم دندان تا این حد مورد توجه قرار بگیرد سرعت بالای آن در سفیدکردن دندان است. این محصول یک سر برس مانند که با استفاده از این برس می‌توانید دندان‌های خود را سفید و جذاب کنید. از مزیت‌های بسیار خوب قلم دندان می‌توان به مقرون به صرفه بودن و استفاده راحت اشاره کرد.

 

قلم دندان چیست

 

قلم دندان چیست؟

لاک سفیدکننده دندان یا همان قلم دندان که این روزها بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. وظیفه سفید کردن دندان را به بهترین نحو انجام می‌دهد. این محصول که دارای یک سر برس مانند است در درون خود ماده سفید کننده‌ای را نگه‌داریمی‌کند. این لاک دارای مقادیر کمی پراکسید هیدروژن است که خطری برای دندان ندارد. یکی از ویژگی‌های اصلی لاک سفیده‌کننده دندان یا همان قلم دندان این است که بسیار کوچک است و می‌توانید آن را با خود به هرجا که خواستید ببرید و در فرصت مناسب استفاده کنید.

 

به نقل از سایت philips درباره قلم دندان:

your patients can get noticeably whiter results in minimal time. QuickPro uses a breakthrough two-layer technology to whiten teeth up to four shades* – and takes just five minutes to apply. After 30 minutes, the patient simply brushes or wipes off the varnish.

ترجمه فارسی

بیماران شما می توانند در کمترین زمان نتایج قابل توجهی سفیدتر دریافت کنند. QuickPro از یک فناوری دو لایه برای سفید کردن دندان ها تا چهار درجه* استفاده می کند – و اعمال آن فقط پنج دقیقه طول می کشد. پس از 30 دقیقه، بیمار به سادگی لاک را مسواک زده یا پاک می کند.

 

انواع لاک سفیدکننده دندان

لاک سفیدکننده دندان یا همان قلم دندان به راحتی در بازار یافت می‌شود. برخی از این محصولات با نسخه پزشک هستند و برخی دیگر فاقد نسخه هستند. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

لاک‌های سفید کننده دندان بدون نسخه

این لاک ها را می‌توان بدون نسخه از داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی خریداری کرد. آنها معمولاً حاوی مقادیر کمتری از پراکسید هیدروژن هستند و ممکن است به اندازه لاک های سفید کننده دندان نسخه ای قوی نباشند. پیشنهاد ما این است که از قلم دندان هایی استفاده کنید که پزشک آن ها را تجویز کرده باشد.

لاک‌های سفید کننده دندان نسخه‌ای

این لاک ها فقط با نسخه دندانپزشک قابل تهیه هستند. آنها معمولاً حاوی مقادیر بیشتری از پراکسید هیدروژن هستند و ممکن است قوی تر از لاک های سفید کننده دندان بدون نسخه باشند. میزان مصرف و چگونگی استفاده از این نوع قلم دندان باید دقیقا طبق نظر پزشک باشد.

پس در پایان می‌توانیم نتیجه بگیریم که استفاده از قلم دندان بدون دستور پزشک اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

 

قلم دندان یا لاک سفید کننده دندان چه مزایایی دارد؟

قلم دندان در برابر دیگر روش های سفیدکردن دندان دارای چندین مزیت بسیار عالی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مقرون به صرفه بودن: همان طور که می دانید روش‌های سفید کردن دندان این روزها بسیار گران شده‌اند و ما برای اینکه بتوانیم دندان‌هایمان را سفید کنیم مجبوریم هزینه زیادی پرداخت کنیم. اما قلم دندان قیمت بسیار مناسب و اقتصادی دارد و شما را مجبور به پرداخت هزینه زیادی نخواهد کرد.

استفاده آسان: شما برای اینکه بتوانید از قلم دندان استفاده کنید به هیچ تجربه خاصی نیاز ندارید. فقط کافی است که این محصول را بر روی دندان‌های خود بمالید و از سفید شدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. البته در هنگام استفاده باید به چند نکته مهم توجه کنید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

حمل آسان: قلم دندان بسیار کوچک است و می‌توانید آن را درون کیف یا جیب خود قرار دهید و هر جا که رفتید آن را با خود ببرید. این مورد زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که شما بیرون از خانه هستید و یک کار فوری برایتان پیش می‌آید، در این صورت فقط کافی است قلم دندان را از جیب خود بیرون بیاورید و بر روی دندان‌ها بمالید.

 

لاک سفید کننده دندان

 

قلم دندان چه معایبی دارد؟

هر محصول و کالایی اگر بیش از اندازه، مورد استفاده قرار بگیرد قطعا زیان‌های خاص خود را خواهد داشت. به عنوان مثال شما اگر بیش از حد مسواک بزنید به دندان و لثه خود آسیب وارد می‌کنید. قلم دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه معایب استفاده بیش از حد از قلم دندان را خواهیم گفت.

صدمه زدن به مینای دندان: لاک سفید‌کننده دندان می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. مینای دندان لایه بیرونی دندان است که از آن در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند. لاک‌هایسفید‌کننده دندان حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند. اینمورد ممکن است منجر به حساسیت دندان، پوسیدگی دندان و حتی از دست دادن دندان شود. اگر می‌خواهید در حین استفاده از قلم دندان به مینای دندان آسیب وارد نکنید بهتر است از مصرف بیش از حد و  استفاده غیر اصولی خودداری کنید. همچنین سعی کنید، قلم دندان را به لثه‌های خود نمالید.

لثه تحریک پذیر: برخی لثه‌ها میزان تحریک پذیری بیشتری دارند و معمولا با قلم دندان رابطه خوبی ندارند. این مشکل شاید برای افرادی که دندان‌های خراب زیادی دارند بیشتر پیش بیاید. خرابی دندان به مرور باعث خرابی و عفونت لثه می‌شود و در این صورت لثه ضعیف می‌شود و با کوچکترین تحریکی به مشکل خواهد خورد. پس اگر در هنگام استفاده از قلم دندان متوجه درد و سوزش در ناحیه لثه خود شدید، استفاده از قلم دندان را متوقف کنید.

دندان‌های حساس: قلم دندان ممکن است با برخی از دندان‌ها ارتباط خوبی برقرار نکند. این قلم مقداری پراکسید هیدروژن در درون خود دارد و به همین دلیل ممکن است برخیدندان‌ها با این ماده سازگاری نداشته باشند. پس بهتر است اگر به هر دلیلی متوجه شدید که این لاک با دندان‌های شما سازگاری ندارد، ادامه استفاده از این محصول را متوقف کنید. البته جای نگرانی نیست چرا که قلم دندان با اکثر دندان‌ها سازگاری دارد.

محصولات غیر اصل: متاسفانه هر محصولی که وارد بازار می‌شود و فروش بالایی را تجربه می‌کند، عده‌ایسودجو سریعاً مدل‌های تقلبی و غیر اصل آن محصول را نیز وارد بازار می‌کنند و به دست مردم می‌رسانند. قلم دندان نیز جز همین محصولاتی است که مدل‌هایفیک و غیراصل زیادی دارد. این مدل محصولات معمولا به دندان و لثه آسیب وارد می‌کنند و بهتر است که استفاده نشوند. یادتان باشد در زمان خرید سعی کنید از فروشگاه‌های بهداشتی معتبر این محصول را خریداری کنید تا نگرانی بابت اصالت آن نداشته باشید.

 

چگونه از قلم دندان استفاده کنیم؟

استفاده از قلم دندان بسیار ساده و آسان است و شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل فروش بالای این محصول نیز همین مورد باشد. شما فقط کافی است که چند روز پی در پی از این محصول استفاده کنید تا از داشتن دندان‌هایی سفید و براق لذت ببرید. در ادامه نحوه استفاده صحیح از قلم دندان را به شما خواهیم گفت تا در زمان استفاده دچار سردرگمی نشوید.

  • در مرحله اول، قبل از اینکه به سراغ قلم دندان بروید باید دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. این کار برای تمیز کردن دندان‌ها از پلاک و باکتری و آماده سازی آنها برای سفید شدن ضروری است.
  • پیچ انتهای قلم را بچرخانید تا ژل از مخزن خارج شود. سپس مقدار مناسبی از ژل را بر روی دندان های خود بمالید.
  • یک لایه نازک از ژل را روی دندان هایی که می‌خواهید سفید کنید بمالید. در این حین و زمانی که مشغول استفاده از قلم دندان هستید باید مواظب باشید که با لثه‌های شما برخورد نکند. گفتیم که این ماده می‌تواند باعث آسیب رساندن به لثه‌های شما شود.
  • دهان خود را برای مدت کوتاهی باز نگه دارید تا ژل خشک شود.
  • بعد از حدود بیست دقیقه که ژل بر روی دندان‌های شما باقی ماند، عملیات شستشو را انجام دهید. یادتان باشد در زمانی که ژل بر روی دندان‌های شما قرار دارد از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. همچنین استعمال دخانیات نیز در این مدت کاملا ممنوع است. مواظب باشید که در زمان شستشو از بلعیدن ژل اجتناب کنید.

در پایان و بعد از اینکه دندان‌های خود را شستید نباید به مدت دو ساعت هیچ خوراکی رنگ داری مانند چای استفاده کنید. پس از مدت گفته شده خواهید دید که دندان های شما رفته رفته سفید می‌شوند. همه این موارد گفته شده را به مدت دو هفته روزی یک تا دوبار انجام دهید.

 

قلم دندان

 

نکات مهم قبل از استفاده از قلم دندان

قبل از اینکه تصمیم به استفاده از قلم دندان بکنید باید به چند نکته مهم و ضروری توجه کنید. در ادامه این نکات را بیان خواهیم کرد. یادتان باشد توجه کردن و عمل کردن به این نکات کاملا ضروری است. پس به دقت مطالعه کنید و نکته برداری کنید.

  • استفاده از این محصول برای کودکان و خانم های باردار ممنوع است. همچنین بهتر است در دوران شیردهی نیز از قلم دندان استفاده نکنید تا مشکلی برای شما و نوزادتان پیش نیاید.
  • مواظب باشید که بیش از اندازه از قلم دندان استفاده نکنید. استفاده از این محصول باید دقیقا به اندازه نیاز باشد. اگر این محصول را دندانپزشک برای شما تجویز کرده باشد حتما میزان و روش استفاده را نیز به شما خواهد گفت. سعی کنید دقیقا مانند دستور پزشک از این ماده استفاده کنید.
  • اگر در هنگام استفاده از قلم دندان کوچکترین حساسیتی در خود مشاهده کردید دست نگه دارید. این حساسیت می تواند احساس درد و سوزش در لثه و گلو باشد.
  • اگر دندان پر شده یا دندان خراب دارید، بهتر است از این ماده استفاده نکنید تا مبادا مشکلی برای شما پیش بیاید.
  • پس از اینکه از قلم دندان استفاده کردید، درب آن را کامل ببندید. باز ماندن درب این محصول می‌تواند باعث فاسد شدنش شود.
  • اگر روزی دوبار از این محصول استفاده می‌کنید بهتر است فواصل زیادی بین دفعات مصرف در نظر بگیرید. استفاده مجدد در مدت زمان کوتاه می تواند زیان‌آور باشد.

تمام این موارد را باید پیش از مصرف در نظر بگیرید. همچنین در هنگام استفاده مواظب باشید که این ماده هیچ برخوردی با چشم و لثه شما پیدا نکند.

خرید قلم دندان از رایکادنتال

برای خرید قلم دندان می‌توانید به فروشگاه اینترنتی رایکادنتال مراجعه کنید و خرید خود را ثبت کنید. همچنین اگر در مورد نحوه کار و کیفیت این محصول سوالی داشتید می‌توانید با تیم پشتیبانی و مشاوران رایکادنتال، ارتباط برقرار کنید.

 

کلام آخر

همان گونه که گفتیم قلم دندان که برخی آن را با نام لاک سفیدکننده می شناسند یکی از جدیدترین و محبوب ترین راه های سفید کردن دندان است. با توجه به اینکه دیگر راه های سفید کردن دندان بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر هستند، استفاده از قلم دندان یک روش بسیار هوشمندانه و کم‌خرج است. قلم دندان دارای پیراکسید هیدروژن است و به همین دلیل می تواند در مدت زمان کوتاهی عملیات سفیدکنندگی دندان را انجام دهد.

استفاده از این ماده بسیار آسان و بدون دردسر است، فقط کافی است در طی چند روز مقداری از ژل را بر روی دندان های خود بمالید و  منتظر سفید شدن آن ها باشید. این لاک سفیدکننده مزایای فراوانی دارد و از نظر کیفیت نیز در شرایط فوق العاده‌ای است. شما می توانید از لاک سفید کننده دندان قبل از یک رویداد خاص مانند عروسی یا مصاحبه شغلی استفاده کنید. این محصول می تواند جایگزینی عالی برای سفید کردن حرفه ای دندان باشد.

ورود کاربران

ثبت نام

جزئیات حساب