به دلیل نوسانات ارزی قبل از ثبت سفارش حتما تماس بگیرید (برای تماس کلیک کنید)

لوگو رایکا

حساسیت دندان به کامپوزیت

حساسیت دندان به کامپوزیت

یکی دیگر از عوارضی که کامپوزیت دندان باعث ایجاد آن می شود افزایش حساسیت دندان بعد از کامپوزیت است. احتمالا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مشکلات و عوارض کامپوزیت بعد از درمان، شما را در انجام به شک انداخته است. توجه داشته باشید که هر ماده ای احتمال ایجاد حساسیت در بدن را دارد و مواد دندان پزشکی از این قائده مستثنی نیست

یکی دیگر از مشکلات دندان های کامپوزیت افزایش حساسیت دندان ها بعد از کامپوزیت میباشد. شاید شما هم به دلیل مشکلات و عوارض این ترکیب، بریا کامپوزیت دندانتان دچار شک باشید. اما فراموش نکنید همه محصولات می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند و مواد دندانپزشکی نیز از این دسته می باشند.

حتا داندان پزشکان این مواد را زمانی که بر روی دندانتان حفره ایجاد شده یا به عبارتی دیگر پوسیده است استفاده میکنند.

هنگام پر کردن دندان، دندانپزشک حفره ها را با موادی مانند آمالگام مثل آمالکپ سپهر یا کامپوزیت پر می کند. اگرچه این یک روش ساده و رایج است، اما بسیاری از افراد پس از آن دندان‌های حساسی پیدا می‌کنند.

 در بیشتر موارد، حساسیت لثه به ترکیب در عرض چند روز یا چند هفته خود به خود از بین می رود، اگرچه این مورد به علت آن بستگی دارد.

دندانپزشکان اغلب توصیه می کنند که اگر دندان سوراخ شده باشد، احتمال ایجاد حساسیت بعد از پر کردن وجود دارد. به طور کلی، هرچه به کارهای دندانپزشکی بیشتر نیاز باشد یا پوسیدگی عمیق تر باشد، حساسیت آنها بیشتر است.

دامنه حساسیت از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

در یک اندازه متوسط، کوچک تا متوسط، حساسیت به سرما معمولاً در عرض دو هفته از بین می رود. اگر لثه‌های شما حساسیت بیشتری نسبت به ترکیب دارند یا اگر علائم بیش از 2 هفته ادامه دارد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

 

چرا دندان بعد از کامپوزیت دچار حساسیت می شود؟

عوامل زیادی وجود دارد که باعث حساسیت دندان می شود، اگرچه برخی از این مشکلات در نهایت با کامپوزیت دندان جایگزین یا ترمیم می شوند. دلایل اصلی حساسیت دندان عبارتند از:

عدم مراقبت از دندان ها

بسیاری از بیماران از رعایت توصیه های دندانپزشک غفلت می کنند، البته توصیه می شود تا چند روز پس از پرکردن از غذاهای سفت و چسبناک پرهیز کنند و به ترکیب آنها توجه کنند. مجموعه این مراقبت هایی که جزئی به نظر می آید اگر رعایت نشود باعث ایجاد حساسیت دندانی می شود که با درد و التهاب همراه است.

پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت

کامپوزیت کردن دندان ها در حالت طبیعی دندان ها را دچار پوسیدگی میکند. پوسیدگی ممکن است که در محل لبه اتصال روکش کامپوزیت با دندان به وجد بیاید. در این صورت اگر پوسیدگی زیر روکش ایجاد شده باشد و به دندان رسیده باشد، باعث حساسیت دندان خواهد شد. و هنگامی که دندان به عصب رسیده باشد، به عصب کشی نیاز خواهد داشت.

حساسیت لثه

دندان ها و لثه ها با بالا رفتن سن تحمل کمتری دارندهمین باعث حساسیت در ناحیه لثه می شود. علاوه بر این استفاده زیاد از مسواک و نخ دندان باعث می شود که لثه ها نسبت به کامپوزیت حساس تر شده و درد بیشتری به همراه داشته باشد. کافی است بهداشت دهان و دندانتان را حفظ کنید تا دچار عارضه نشوید.

تسکین درد بعد از کامپوزیت دندان

قبل و بعد از فرایند کامپوزیت کردن دندان توصیه هایی برای تسکین درد توسط دندانپزشک متخصص به بیمار توضیح داده می شود؛ برای مثال استفاده از کمپرس یخ به منظور کمتر کردن درد و التهاب ناشی از کامپوزیت توصیه می شود که بسیار موثر است. استفاده از مسکن های تجویز شده بنا به تشخیص بهترین دندانپزشک تهران نیز از درمان‌های رایج تسکین دهنده درد بعد از کامپوزیت دندان بوده و نقش بسیار موثری در کاهش التهاب و افزایش دانه تحمل درد وارد شده به بخش های سالم بافت دندان خواهد داشت.

 در این مقاله از رایکا دنتال سعی کرده ایم که احتمالات بعد از کاموزیت کردن دندان را مورد بررسی قرار دهیم اما برای کاهش درد و التهاب توجه داشته باشید که از کامپوزیت های مورد تائید مانند کامپوزیت سارمکو استفاده کنید تا حساسیت دندانی به حداقل مقدار ممکن برسد.

ورود کاربران

ثبت نام

جزئیات حساب

اطلاعیه زمان ارسال مرسولات

 با عرض تبریک سال نو🌱

به اطلاع میرسانیم برای تمامی سفارشات ثبت شده برای تاریخ
(۲۷ اسفند تا ۱۴ فروردین)، زمان ارسال ۱۴ فروردین میباشد.